وکیل شرق تهران در دادگاه اطفال و نوجوانان

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 84
:: بازدید هفته : 110
:: بازدید ماه : 446
:: بازدید سال : 1634
:: بازدید کلی : 11410
نویسنده : وکیل 23
جمعه 25 بهمن 1398

مسئولیت کیفری افراد نابالغ

ابتدا متذکر می شویم که سن بلوغ با استناد به تبصره 1 ماده 1210 قانون مدنی و ماده 147 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 برای دختران 9 سال قمری تمام و برای پسران 15 سال قمری تمام می باشد .

با توجه به مواد 146 و 147 قانون مجازات اسلامی ، افرادی که به سن بلوغ نرسیده باشند یا همان افراد نابالغ ، مسئولیت کیفری ندارند و در شرایطی که مرتکب جرم شوند ، برای آن ها اقدامات تربیتی و تامینی در نظر گرفته می شود .

طبق ماده 304 قانون آیین دادرسی کیفری 1392 رسیدگی به تمامی جرائم اطفال و نوجوانان کمتر از 18 سال شمسی برعهده ی دادگاه اطفال و نوجوانان می باشد . البته استثنائی نیز وجود دارد ؛ طبق ماده ی 315 ” اگر اطفال و نوجوانان ، مرتکب یکی از جرائم مشمول صلاحیت دادگاه کیفری یک و یا دادگاه انقلاب شوند ، به جرائم آنان در دادگاه کیفری یک ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان رسیدگی می شود و متهم از کلیه امکاناتی در دادگاه اطفال و نوجوانان اعمال می شود ، بهره مند خواهد شد . ”

 

همکاری اطفال با بزرگسالان در ارتکاب جرم

وکیل کیفری تهران با رجوع به ماده 312 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 می گوید هر زمانی که یک یا چند طفل و یا یک یا چند نوجوان با مشارکت یا معاونت شخص یا اشخاص بزرگسال جرمی را انجام دهند و یا با بزرگسالان در ارتکاب جرم معاونت و همراهی نمایند ، فقط به جرایمی که اطفال و نوجوانان انجام داده اند در دادگاه اطفال و نوجوانان رسیدگی می شود و دادگاه بزرگسالان جدا خواهد بود .

در مجموعه ی وکلای آسایش گستران شما می توانید در رابطه با پرونده های اطفال با وکلای مجرب ما مشورت کرده و در صورت نیاز از وکیل برای پرونده ی خود استفاده نمایید . لازم به ذکر است با توجه به اینکه می گویند نیاز وکیل در پرونده های قضایی الزامی نیست ، اما باید بدانیم که وجود وکیل در پرونده می تواند باعث تسریع روند قضایی به نفع شما گردد .

رسیدگی به پرونده پس از 18 سالگی

مطابق گفته وکیل پایه یک کیفری و با استناد به تبصره دو ماده 304 و ماده 315 اصلاحی قانون آیین دادرسی کیفری ، اگر سن متهم در حین رسیدگی به پرونده از 18 سال شمسی عبور نماید ، ادامه رسیدگی به پرونده او همچنان در دادگاه اطفال و نوجوانان انجام خواهد شد .

اما اگر سن متهم پیش از شروع رسیدگی به پرونده از 18 سال تمام عبور کند ، بر حسب اتهام انتسابی ، رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری صالح انجام خواهد شد . و در صورتی که رسیدگی به اتهام وارد شده در صلاحیت دادگاه کیفری یک یا دادگاه انقلاب باشد ، پرونده در دادگاه کیفری یک ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان بررسی خواهد شد و متهم از تمامی امتیاز هایی که در دادگاه اطفال و نوجوانان وجود دارد ، برخوردار خواهد گردید .

وکیل شرق تهران در دادگاه اطفال و نوجوانان 

 

زمان رسیدگی به پرونده نوجوانان به چه کسی ابلاغ می شود ؟

وکیل پایه یک دادگستری می گوید با توجه به ماده 412 قانون آیین دادرسی کیفری ، دادگاه اطفال و نوجوانان زمان رسیدگی به پرونده ی نوجوانان و پرونده ی اطفال را مشخص کرده و به والدین ، اولیا ، ولی قهری یا سرپرست قانونی نوجوان یا طفل و همچنین به شاکی و وکیل نوجوان یا طفل و دادستان ابلاغ می نماید .

این نکته را می بایست بدانید که طبق تبصره 2 از ماده  410 قانون آیین دادرسی کیفری ، در صورت بروز جرم تعزیری درجه 6 ، 7 ، 8 و همچنین در جرائم تعزیری که مجازات تعیین شده برای آن ها در قانون غیر از حبس است ، هر زمانی که خود متهم یا والدینو یا سرپرست قانونی او یا وکیل آن ها درخواست رسیدگی به پرونده را ارائه دهند و موجبات رسیدگی آماده باشد ، دادگاه این امکان را دارد که بدون تعیین وقت قبلی رسیدگی به پرونده و صدور حکم را انجام دهد .

 

افراد حاضر در دادگاه اطفال و نوجوانان

با رجوع به ماده 413 قانون آیین دادرسی کیفری ، در دادگاه اطفال و نوجوانان ، خود متهم ، والدین یا سرپرست قانونی او ، وکیل او [ در صورت وجود وکیل ] ، شاکی ، افرادی که در تحقیقات بدوی نظرات آنان جمع آوری شده است ، شهود ، افراد مطلع و مددکار اجتماعی سازمان بهزیستی حضور دارند . همچنین با اجازه ی دادگاه وجود افراد دیگر مانعی ندارد .

البته ذکر این نکته الزامی است که بر اساس ماده 414 قانون آیین دادرسی کیفری ، هرگاه مرجع قضایی لازم بداند که صلاحیت طفل در این است که در دادگاه حضور نداشته باشد ، امکان دارد که تمام یا بخشی از دادرسی را در عدم حضور او در دادگاه انجام دهد . البته در این شرایط نیز رای دادگاه ، رای حضوری محسوب می شود و حکم غیابی در نظر گرفته نخواهد شد .

 

در صورت وجود هرگونه پرسشی می توانید از راه های زیر با وکلای مجرب مجموعه ی آسایش گستران در ارتباط باشید :

می توانید سوالات خود را در زیر این پست از ما بپرسید .

امکان مشاوره ی تلفنی برای شما عزیزان فراهم شده است .

همچنین در صورت نیاز می توانید به صورت رایگان به شکل حضوری مشاوره دریافت کنید.



:: موضوعات مرتبط: دعاوی کیفری , ,
:: برچسب‌ها: وکیل شرق تهران , وکیل پایه یک کیفری , وکیل کیفری تهران , وکیل پایه یک تهران , وکیل دادگستری تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
راه کاری های حقوقی جهت رفع تصرف توسط وکیل پایه یک دادگستری
دستور العمل‌های آپارتمان نشینی از دیدگاه قانون و حقوق
نکات حقوقی وتفاوت مال منقول و غیر منقول
علت ممنوع الخروجی برخی افراد از نگاه وکیل پایه یک
حق توکیل به غیر از زبان وکیل پایه یک مرد
تفاوت چک حقوقی و چک کیفری از نظر وکیل پایه یک تهران
پولشویی از دیدگاه مشاور حقوقی
تخلیه ملک استیجاری از دیدگاه وکیل پایه یک شرق
پرسش و پاسخ حقوقی از مشاور حقوقی
مجازات تهدید به بیان وکیل دادگستری تهران
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.