معامله ملک ارثی توسط وکیل

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 9
:: بازدید هفته : 15
:: بازدید ماه : 779
:: بازدید سال : 1967
:: بازدید کلی : 11743
نویسنده : وکیل 23
دو شنبه 27 دی 1400

معامله ملک ارثی توسط وکیل

معامله ملک ارثی خیلی از نکات حقوقی را همراه خود دارد که حتما باید از آنها اطلاع کامل داشته باشید. در این مطلب "معامله ملک ارثی توسط وکیل" قصد داریم به تمامی این نکات حقوقی بپردازیم در ادامه همراه ما باشید...

ملک ارثی

معامله ملک ارثیمعامله ملک ارثی توسط وکیل

به ملک هایی گفته میشود که صاحب ملک از دنیا رفته باشد و طبق قوانین حاکم بر کشور، وراث با انجام مراحلی میبایست درصدی از آن ملک را به نام خویش کنند،زمانی که وراث بیش از یک نفر باشند،معمولا مالکیت به صورت مشاع در نظر گرفته میشود.

 بیشتر بخوانید : نکات حقوقی در مورد ارث

یکی از موارد که در این باب باید رعایت کرد رسیدگی و توجه وصیت نامه متوفی است، مثلا زمانی که متوفی وصیت نامه مِن باب ملک از خود بجای گذارد و سهم های خاصی را برای وراث در تعیین کند که به همین دلیل قانون بر پایه وصیت عمل خواهد کرد.

یکی از مسائل که در این خصوص به چشم میخورد به این صورت است که معمولا وراث ملک متوفی را به صورت مشاعی بین خود تقسیم میکنند و یا اینکه به طور کامل آن را میفروشند و بعد از دریافت مبلغ ملک، به صورت توافقی مبلغ ملک را بین یک دیگر تقسیم میکنند.

در ادامه مراحلی را که وراث باید برای معاملات ملک های ارثی انجام دهند را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

1.تعیین تکلیف نمودن صاحب ملک

از جمله مواردی که به شدت مهم است، تعیین تکلیف نمودن این موضوع است که صاحب ملک دقیقا چه شخصی است!!! بله توجه به این موضوع آن قدر اهمیت دارد که شما در وهله اول باید سند را ببینید و سپس اطمینان حاصل نمائید که صاحب ملک از دنیا رفتد و یا اینکه در قید حیات است، زیرا زمانی که شما ملکی را خریداری کنید که اگر صاحب آن فوت شدِ است، احتمال اینکه افراد بخواهند سرتان کلاه بزارند بسیار بالاست.

2.دریافت برگه انحصار وراثت

دومین مرحله که شما باید نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشید، دریافت برگه انحصار وراثت یا همان گواهی انحصار وراثت است، با این عمل شما به راحتی متوجه خواهید شد که طرف معامله ملک شما دقیقا چه افرادی هستند.

✖نکته مهم:

در همین حین باید علاوه بر مشاهده گواهی انحصار وراثت حتما شناسنامه و مدارک متوفی را به طور دقیق بررسی کنید و در آخر برای مطمئن شدن خیالمان حتما از اداره ثبت احوال، استعلام وراث ملک را دریافت کنیم.

ادامه مطلب...




:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.