بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 200
:: بازدید ماه : 760
:: بازدید سال : 1948
:: بازدید کلی : 11724
نویسنده : وکیل 23
یک شنبه 22 اسفند 1400

فرار دختر و پسر از خانه و نکات حقوقی آن

بعضا پیش میاد که دختر یا پسری از خانه فرار میکنند... حالا بسته به شرایط و دلایل پیش آمده این اتفاق میوفتد... خب آیا دختر یا پسری که از خانه فرار میکنند به نکات حقوقی آن توجه کرده اند؟؟؟در ادامه توسط وکیل پایه یک دادگستری این موضوع "فرار دختر و پسر از خانه و نکات حقوقی آن" را مورد بررسی قرار میدهیم.

یکی از رایج ترین مشکلات جامعه رخ دادن چنین مشکلاتی است، بدین صورت که دختر یا پسر به دلایل مختلفی همچون ازدواج و یا… تصمیم میگیرند از منزل فرار کرده و با این کار به خانواده خود ثابت کنند که هیچ چیز نمیتواند عشق آنان را بگیرد!!! در اینجا عوامل زیادی در شکوفایی چنین ناهنجاری هایی دخیل است از جمله: عدم توجه به مسائل عاطفی فرزندان، عدم درک خانواده، سلطه حاکمیتی در خانواده و …

هم چنین در برخی موارد دیده شده خانواده به خاطر رخ دادن این شرایط با یک دیگر درگیر میشوند، اما این کار از نظر قانون جرم است و قانون گذار هر خانواده را به یک میزان مجازات میکند، در برخی موارد هم که خانواده ها به فرزندان خویش آسیب وارد میکنند باز هم از نظر قانون ارتکاب جرم است و آنان این حق را دارند حتی از خانواده خویش شکایت کنند.

نکته بسیار مهم: دخترانی که در سن بلوغ هستند و قصد دارند ازدواج کنند در وهله اول باید اجازه پدر یا جد پدری خویش را بگیرند، اگر در چنین شرایطی خانواده ها بدون هیچ دلیل خاصی از ازدواج جلوگیری کنند، دختر میتواند بدون در نظر گرفتن این مورد به دادگاه مدنی مراجعه کند و بعد از انجام این مراحل و توافق های دیگر با پسر به دفتر ازدواج مراجعه کند و ازدواج خود را رسمی کند.

توجه: در برخی موارد این موضوع ثابت میشود که دختر یا پسر قبل ازدواج با شخص دیگر یا با یک دیگر رابطه نزدیکی برقرار کرده اند، در این مواقع اگر این موضوع در نزد قانون گذار اثبات شود دختر و پسر هر دو به مجازات محکوم میگردند.

مهم ترین اقدامات قانونی دختران و پسران

نکات حقوقی فرار دختر و پسر از خانه

زمانی که افراد در چنین موقعیتی قرار گرفتند میتوانند با مراجعه به یکی از شعب دادگاه خانواده و انجام مراحل قانونی ، درخواست اجازه ازدواج کنند، بعد از طی نمودن این مرحله میبایست مراحل ذیل اتقاق می افتد:

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: فرار دختر و پسر از خانه و نکات حقوقی آن ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
جمعه 20 اسفند 1400

مجازات درگیری با مامورین دولتی

عواقب درگیری با مامورین دولت را میدانید؟؟؟آیا میدانید چه مجارات های سنگینی به همراه دارد؟؟؟در ادامه این مطلب"مجازات درگیری با مامورین دولتی" توسط وکیل پایه یک دادگستری بصورت کامل بحث خواهیم کرد...

ابتدا بهتر است با واژه تمرد آشنا گردید، این واژه در واقع بیانگر هر گونه بی احترامی، بیان الفاظ رکیک و ضرب و شتم مامورین توسط مردم عادی است، تمرد یک موضوع حقوقی دارد و در قانون برای آن مجازات هایی نگاشته شده، و در صورت که مجرمین از این چارچوب تخطی نمایند با مجازات های سنگینی رو به رو میشوند.

در جامعه کنونی ناهنجاری های اجتماعی به شدت در حال افزایش است،

از طرفی با معیشت های طاقت فرسای زندگی دیگر افراد به راحتی عصبانی میشوند و اقداماتی انجام میدهند که عواقب جبران ناپذیری برای آنان در پی خواهد داشت.

این موضوع از یک سو، و در مقابل توجه به مسئولیت های نظامی و مقرراتی مامورین از سوی دیگر باعث شده که درگیری ها افزایش پیدا کند، نباید فراموش کرد مامورین دولتی بر اساس دستورات نظامی و قوانین تصویب شده میبایست تمام وظایف خویش را انجام دهند، حال از طرفی دیگر برخی اشخاص با عدم درک چنین موضوعاتی واکنش های غیر طبیعی از خود نشان میدهند.

نکته1: هر شخصی که از روی آگاهی یا عدم آگاهی با مامورین دولتی درگیر شود، به مجازات محکوم خواهد شد.

نکته2: درگیری با مامورین دولتی شامل تمام ارگان های نظامی اعم از: راهنمایی رانندگی، انتظامی، ارتش، سپاه و…

مجازات سرپیچی از دستور مامورین

جرم دعوا با پلیس

بر اساس قوانین در خصوص نظامیان و ارگان های مربوط به آنان،

هر گاه افراد اقدامات ذیل را انجام دهند به مجازاتی های محکوم میگردند:

1.تخطی از دستورات مامورین نظامی و تهدید آنان مجرم را به حبس از 6ماه تا 2 سال محکوم میکند.

2.تمرد شمردن مامورین دولتی و از سوی دیگر استفاده از اسلحه باعث میشود قانون نگذار مجرم را به حبس از 1 تا 3 سال محکوم میکند.

3.در اکثر مواقع مجرمین معمولا به حبس از 3 ماه تا 1 سال محکوم میگردند.

این مجازات ها توسط قانون گذار تعیین میگردد و در برخی موارد ممکن است دو مجازات را برای مجرم در نظر بگیرند.

نکته: مجازات های تمرد معمولا با توجه به نوع اسلحه، نحوه استفاده از آن، نوع تهدید و برخورد و دیگر عوامل محیطی تعیین کننده مجازات مجرمین هستند.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: مجازات درگیری با مامورین دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
چهار شنبه 18 اسفند 1400

ارث فرزند خوانده

آیا فرزند خوانده بهش ارث میرسه؟؟ اصلا فرزند خواهنده چه مقدار ارث بهش تعلق میگیره؟نحوه تقسیم ارث فرزند خوانده چگونه است؟ در ادامه این مطلب"ارث فرزند خوانده" به توسط وکیل پایه یک ارث به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد...

دریافت مشاوره »»» 09124920000

بعضا برخی افراد به دلایل مختلفی نمیتوانند از نعمت خدادادی بهره مند شوند، در این شرایط معمولا زوجه تصمیم میگیرند کودکی را به سرپرستی قبول نمایند، در این میان میبایست به یکسری از چارچوب های حقوقی فرزند تعمیدی(خواندِ) توجه کنیم، چون در غیر اینصورت فرزند تعمیدی در آینده به مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد.

هم چنین در زمان به سرپرستی گرفتند فرزند شما باید ویژگی ها و صلاحیت را لازم داشته باشید و در کنار آن ها از توان نفقه وی بر بیاید، در صورت عدم تایید از مراحل از سوی مراجع مربوطه به هیچ عنوان حضانت یک فرزند را به شما نخواهند داد.

نکته1: اگر به حقوق فرزند تعمیدی دقت نکنید، لذا در صورت فوت والدین وی هیچ ارثی از شما دریافت نمیکند.

نکته2: ارث فقط مختص افرادی میباشد که با یک دیگر هم خون هستند، بنابراین فرزند خواندِ از ارث محروم میباشد، مگر اینکه قبل از فوت والدین، اقدامات قانونی به نحو احسن انجام شود.

✔ بیشتر بخوانید : ارث از حقوق بازنشستگی

فرزند خواندگی

ارث فرزند خوانده

در ابتدا به معنای این واژه آشنا شوید، این عبارت در اصلاح به معنای سرپرستی کودک بی ولی توسط پدر و مادر بدون فرزند است، و تنها سازمان مربوط به این حوزه بهزیستی میباشد و زوجین در صورت تمایل میتوانند با طی کردن پروسه آن یک فرزند را به سرپرستی قبول نمایند.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: ارث فرزند خوانده ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
جمعه 13 اسفند 1400

خروج غیر قانونی از کشور

خروج غیر قانونی از کشور چه عواقب و مجازات هایی دارد...؟ در ادامه این مطلب"خروج غیر قانونی از کشور"توسط وکیل پایه یک دادگستری بصورت مفصل بحث و گفت و گو میکنیم... همراه ما باشید.

در سال های گذشته بسیاری از افراد بدون رعایت قوانین و مقررات از مرزهای کشور خارج میشدند، از طرفی قانون آنچنان پیگیر چنین مسئله هایی نبود، اما در سال های پیش رو یا به عبارت دیگر از سال 51 به بعد قوانین سختگیرانه ای در این خصوص وضع شده، که رفت و آمد به کشورهای دیگر را بسیار چالش برانگیز میکرد.

جالب است بدانید خروج غیر قانونی از کشور در قالب دو بند ضروری است:

خروج غیر قانونی از کشور

1.زمانی که شخص به تنهایی و بدون رعایت موارد قانونی از کشور خروج میکند.

2.افراد دیگری به برخی از داوطلبان کمک میکنند تا از کشور خارج شوند.

این دو مورد در قانون گذرنامه به تصویب رسیدِ است، و از طرفی هرکدام از این موارد مجازات های خاص خود را دارد.

طی قانونی که در سال های گذشته تصویب شد، دیگر تمام افرادی که میخواهند از کشور خروج کنند، میبایست به تایید مراجع قانونی برسند، مدارک ها و هزینه های پیش رو پرداخت کرده و در آخر گذرنامه یا همان پاسپورت برایشان صادر گردد.

توجه: در زمان اخذ گذرنامه حتما باید این دو مورد را رعایت کنید:  1.سن قانونی    2.پرداخت هزینه ها

✔ بیشتر بخوانید : انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

پاسپورت

پاسپورت یک مدرک شخص میباشد که تمام اطلاعات هویتی شما در آن ثبت گردیده و از طرفی با مراجعه با مرزهای تمام کشورها میتوانید به کشور مقصد خود مهاجرت یا سفر کنید.

ارزش دیگری که پاسپورت دارد، مورد تایید شخص مهاجر از دید حاکمیت است، به عبارت دیگر یک گذرنامه اعتبار شما در کشورهای دیگر است، به همین دلیل برخی از کشورها در دریافت ویزا به مشکلاتی روبه رو میشوند که همین مشکلات مسلما بر روی مهاجران همان کشور اثر میگذارد.

نکته: ویزا عبارت است از سندی که به تایید کشور مقصد میرسد و اگر کشور مقصد پاسپورت شما را تایید نکند مسلما ویزایی دریافت نکرده و از آن سو اجازه ورود به کشورش را ندارید.

توجه: تنها راه خروج از کشور از طریق پاسپورت است و افرادی که توسط گذرنامه های جعلی یا راه های دیگر از کشور خارج میشوند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و از طرفی مجازات های سنگینی برایشان اعمال میگردد.

ادامه مطلب....


:: برچسب‌ها: خروج غیر قانونی از کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
دو شنبه 9 اسفند 1400

سرقت سند مالکیت ملک

بعداز سرقت سند ملک باید چه کنیم؟؟؟ راه های پیشگیری از سرقت سند مالکیت ملک چیست؟؟؟ در ادامه این مقاله"سرقت سند مالکیت ملک"همراه ما باشید...

از سال 92 بسیاری از سندهای منگوله دار حذف شده اند و از طرفی سندهای تک برگ کاداستر جایگیزین آنان شده اند،

این عمل سطح امنیتی سند های مالکیت را به شدت ارتقاء داده است،

طی این پروسه تمامی املاک هم موظف اند که سند های منگوله دار خویش را به سند تک برگ تبدیل کنند،

در غیر اینصورت امکان واگذاری و خرید و فروش ملک برای آنان مقدور نیست.

حال با اوصاف گاهی ممکن است سند مالکیت ملک از دسترس متقاضی خارج شود به عبارت دیگر مفقود، پاره یا سرقت رفته باشد، تمام این عنوان ها به شخص مالک مربوط است و مخاطب باید بداند دقیقا چه کار قانونی را باید انجام دهد.

سند مالکیت ملک بر خلاف خیلی از اسناد دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ندارد و تنها مبیایست به اداره ثبت محل مراجعه نمود و در نهایت پروسه کاری آن را انجام داد.

سند مالکیت المثنی

سرقت سند مالکیت ملک

این سند یک اعتبار نامه قانونی است که صاحب ملک به موجب آن میتواند در دعاوی به نفع خویش بهره ببرد و یا مالکیت قانونی خود را اعلام نماید، گاهی پیش می آید که سند مالک به سرقت رفته، در این موارد مالک میبایست المثنی سند مالکیت را دریافت کند، در این شرایط شخص در ابتدا باید مراجع قانونی را به سرعت در جریان بگذارد و سپس به مراجع ذی ربط مراجعه کرده و در آخر المثنی سند را دریافت کند.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: سرقت سند مالکیت ملک ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
شنبه 7 اسفند 1400

جرم شهادت دروغ در دادگاه

تعجب نکنید بله شهادت دروغ جرم محسوب میشه و مجازات هم داره.... در این مطلب"جرم شهادت دروغ در دادگاه" توسط وکیل پایه یک دادگستری قصد داریم به صورت مفصل توضیح دهیم و مجازات آن را هم بگوییم...

جرم شهادت دروغ

جرم شهادت دروغ در دادگاه

یکی از عوامل موثر در دعاوی کیفری یا حقوقی حضور شاهد در جلسه دادگاه است،

یک شاهد هیچگاه با شهادت خود کاری را به نفع یا ضرر خویش تمام نمیکند بلکه تمام این اثرات بر روی مجرم یا شخص خاطی اثر میگذارد،

اما به طور کلی شاهدین بر دو قسم تقسیم میشوند:

1.شهادت خدایی و فاش کردن اصرار حقیقی    2.شهادت دروغین و مخفی نگهداشتن حقیقت

هر دو موارد باعث میگردد پرونده با جریان مختلفی رو به رو گردد، اگر مورد اول لحاظ گردد حق به حق دار رسیده و پرونده هر چه سریعتر خاتمه میابد اما اگر مورد دوم اتفاق افتد پرونده ن تنها حل نشده بلکه با مشکلات حقوقی دیگری هم رو به رو میشود که مسلما نتیجه پرونده را به شدت به تاخیر می اندازد.

از جمله موارد مهم در این حوزه عدم توجه شاهدین به شهادت خود است، خیلی از شاهدان نمیدانند که با شاهدت دروغین میتوانند زندگی شخص مقابل را به خطر انداخته و از طرفی زندگی خویش را با مشکلات قانونی روبه رو کنند.

توجه: شاهدان گرامی قبل از مراجعه به دادگاه و اعلام شهادت خویش لطفا در ابتدا مقاله را با دقت مطالعه فرمائید.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: جرم شهادت دروغ در دادگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.