بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : وکیل 23
سه شنبه 26 بهمن 1400

سند بنچاق چیست و چه کاربردی دارد؟

سند بنچاق چیست و چه کاربردی دارد؟ سوالی هست که این روزا بیشتر افراد از ناآگاهی در گوگل و موتور های جستوجو گر دیگر سرچ میکنند تا به پاسخ سوال خود برسند... خب ما در این مطلب توسط وکیل پایه یک دادگستری قصد داریم به این سوال بصورت عامیانه پاسخ دهیم در ادامه همراه ما باشید...

اسناد بنچاق

پنچاق

سند بنچاق چیست و چه کاربردی دارد؟

از جمله موضوعات اثر گذار در تصرف یک ملک یا زمین نوع سند آن میباشد،

عصر جدید دیگر همانند دوران باستان نیست که هر کس زورش بچربد توانایی تصرف زمین های بیشتری را هم داشته باشد،

دیگر در قرنی زندگی میکنیم که تمام این موضوعات کنار گذاشته شده و دیگر شاهد اتفاقات عجیب و غریب در تصرف ملک نیستیم.

یکی از این راه حل ها که بشر آن را ابداع نمود، در رابطه با اسناد مالکیت است، بدین صورت که اگر شخصی ادعا میکند ملکی را خریداری یا به او به ارث رسیدِ است از طریق این اسناد قابل ارزیابی است و دیگر نیازی به اثبات آن وجود ندارد.

امروزه با گسترش مالکیت های متفاوت ، اسناد مالکیت هم تفاوت هایی نسبت به یک دیگر پیدا کرده اند،

خیلی از مردم جامعه فقط با قسمتی از اسناد مالکیت یعنی مبایعه نامه، قرارداد، سند رسمی و… آشنایی دارند، اما خیلی از افراد از سند بنچاق هیچ گونه اطلاعی ندارند، در ادامه مختصرا این سند را توضیح خواهیم داد و اگر سوالی در این زمینه داشتید با کارشناسان حقوقی ما در میان بگذارید.

✔ بیشتر بخوانید : وکیل دادگستری برای ابطال سند رسمی مالکیت

بنچاق در گذشته

در سالیان دور تا کنون این واژه تغییرات زیادی را در بر گرفته، به طوری که در آن زمان ها بنچاق را این گونه تداعی میکردند: یک سند مالکیت که در میان افراد باسواد تنظیم میشد، سپس با ذکر بندهای قانونی و توضیحات ضمیمه شده دیگر نزد مراجع دینی برده و از آنان مهر تایید سند دسته نوشته خود یا همان بنچاق را میگرفتند بدین صورت سند آنها رسمیت پیدا میکرد.

لازم به ذکر است در گذشته دفتر اسناد رسمی و یا اطلاعات حقوقی به روز در دسترس همگان نبود، به همین دلیل این گونه از بنچاق استفاده می نمودند.

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: سند بنچاق چیست و چه کاربردی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
چهار شنبه 20 بهمن 1400

ارث از حقوق بازنشستگی

ارث از حقوقی بازنشستگی!!!! خب در ادامه راجب این موضوع مفضل با وکیل پایه یک دادگستری توضیح خواهیم داد.....

در صورت نیاز به دریافت مشاوره حقوقی در رابطه با ارث حقوق بازنشستگی میتوانید با مشاوران موسسه حقوقی آسایش گستران تماس حاصل فرمائید.

بعد از فوت یک شخص اصولا دارایی های منقول و غیر منقول و هم چنین حقوق وی میبایست انحصار وراثت گردد، این انحصار وراثت را ورثه متوفی باید پیگیری کنند تا بعد از طی یکسری مراحل قانونی اموال متوفی به صورت قانونی بین متوفی تقسیم گردد.

از موارد به شدت مهم در انحصار وراثت میتوان به نحوه تقسیم حقوق بازنشستگی در بین وراث اشاره نمود، این مورد از جمله کارهای مهم و حیاتی در امر وراثت است که تمام بستگان متوفی حتما باید به درستی این امور را طی کنند.

توجه: ارث حقوق بازنشتگی اگر به درستی طی نشود توسط دولت مصادره خواهد شد، لذا حتما در این حوزه ابتدا مشاوره حقوقی کسب نمائید.

✔ بیشتر بخوانید : معامله ملک ارثی توسط وکیل

انحصار وراثت در حقوق بازنشستگی

ارث از حقوق بازنشستگی

اگر قصد دارید حقوق شخص متوفی را دریافت کنید، باید بدانید در ابتدا میبایست به ثبت احوال مراجعه کنید

سپس با دریافت گواهی فوت ، مراحل انحصار وراثت را انجام دهید.

این مراحل به شرح ذیل است:

1.ابتدا وراث یا نماینده های قانونی آنها به همراه سه نفر از آشنایان به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند، این سه نفر به هیچ عنوان نباید جز بستگان درجه یک متوفی باشند در غیر اینصورت صلاحیت تایید وراث را ندارند، از طرفی این سه شخص باید تایید کنند که تمام وراث را به طور کامل شناخته و به جز آنان هیچ ورثه دیگری وجود ندارد.

ادامه مطلب...


:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
دو شنبه 18 بهمن 1400

خرید و فروش ملک مشکل دار

بعضی از مواقع پیش میاد که میخوایم خونه ای خریداری کنیم که با عیب و ایراد میباشد و یا خانه ای میخوایم بفروشیم که عیب و ایراداتی دارد.... خب در ادامه توسط وکیل پایه یک دادگستری به این موضوع"خرید و فروش ملک مشکل دار" خواهیم پرداخت همراه ما باشیدد....

چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات حقوقی بیشتری در این حوزه هستید فقط کافیست با مشاوران حقوقی آسایش گستران تماس بگیرید.

☎دریافت مشاوره از وکیل ملکی »»» 09124970000

یکی از مسائل به شدت مهم در حوزه معاملات املاک توجه به این موضوع کلیدی است، اگر به هر دلیلی شما اقدام به خرید و فروش ملک های این چنینی نمائید بدون شک قانون شما را مقصر میداند!!!

پس لازم است در این حیطه به اندازه کافی اطلاعات قانونی خویش را افزایش دهید تا در آینده دچار مشکلات حقوقی نگردید، از طرفی رسیدگی به ملک های مشکل دار از جمله عوامل بسیار سخت و طاقت فرسا برای وکلای درجه یک میباشد زیرا که این امور تخصصی بوده و هر شخص و یا وکیلی توان حل این مسائل را ندارد.

در ادامه با همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب نمائید.

هوشیاری در معاملات

این را بدانید، اگر میخواهید دچار ضرر و زیان مالی نگردید و یا اینکه مشکلات حقوقی گریبان گیر شما نگردد بهترین کار افزایش آگاهی است، بدین صورت که قبل انجام معامله ابتدا سطح سواد خویش را در آن حوزه افزایش داده و سپس با مشورت از با تجربه ترین افراد سایر اقدامات را انجام دهید.

شما با انجام همین کارهای بسیار آسان خیلی راحت هوش خود را در معاملات افزایش داده و دیگر هیچ شیادی نمیتواند ملک مشکل دار را به نام شما بزند و یا حتی فکر کلاهبرداری به سرش بزند.

ادامه مطلب...


:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
شنبه 16 بهمن 1400

شرایط باطل شدن قرارداد

چه شرایطی باعث میشود که پرونده یا قرارداد باطل گردد؟ویا چه عواملی باعث میشود؟ما در این مقاله"شرایط باطل شدن قرارداد" توسط وکیل پایه یک دادگستری به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

در ادامه چنانچه در مورد دعاوی دیگر هم سوالی داشیتد حتما با کارشناسان حقوقی ما در موسسه آسایش گستران در میان بگذارید.

باطل شدن قرارداد

شرایط باطل شدن قرارداد

شرایط باطل شدن قرارداد

بسیاری از افرادی نسبت به این موضوع کاملا بی خبرند اما حقیقت چیزه دیگری است و این مورد هم کاملا صحت دارد، در اصل باطل شدن قراردادن به معنای از اعتبار در آمدن آن میباشد به صورتی که دیگر در مراجع قضایی قابل استناد نخواهد بود.

ادامه مطلب...


:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
چهار شنبه 13 بهمن 1400

سهم الارث دختر و پسر مجرد

در تقسیم ارث سهم دختر و پسر مجرد چگونه است؟ به دختر مجرد چقدر ارث تعلق میگیرد؟ به پسر مجرد چقدر ارث تعلق میگیرد؟ در این مطلب"سهم الارث دختر و پسر مجرد" به صورت کامل راجب این موضوع صحبت خواهیم کرد....

به صورت کلی معیار سنجش نوع ارتباط با شخص متوفی است.

بدین صورت که ورثه دقیقا چه نسبتی با وی دارند اگر از نوع درجه یک باشد به یک میزان و اگر در درجات دیگر باشد این میزان متغیر خواهد بود.

اما موضوع خیلی مهم که قرار در این مطلب بیشتر در مورد صحبت کنیم در رابطه با افراد مجرد خانواده است، به عبارت دیگر دقیقا قانون چه اقداماتی را برای این افراد لحاظ کرده؟

در ادامه با ما همراه باشید.

جایگاه دختر و پسر مجرد در طبقات ارث

سهم الارث دختر و پسر مجرد

همانطور که میدانید طبقه و درجات ارث به سه دسته کلی تقسیم میشود که در این مورد دسته اول از جایگاه بالایی برخوردار است، و اگر افراد حاضر در دسته های اول بیشتر از طبقات دوم و سوم باشد مسلما در ابتدا آنان از ارث سود خواهند برد و سپس هر آنچه که از ارث باقی بماند به دسته های دیگر میرسد.

توضیح1 : طبقه اول را پدر، مادر ، همسر ، فرزندان و نوه های آنان تشکیل میدهند که این طبقه مهم ترین طبقه در تقسیم ارث است.

توضیح 2: طبقه دوم و سوم را عمو، خاله ، دایی ، عمه و… تشکیل میدهد که باز هم در این طبقه درجات متفاوتی به چشم میخورد که هر کدام باتوجه به درجه سهم بیشتری دریافت میکنند.

ادامه مطلب...


:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
شنبه 9 بهمن 1400

وکیل پایه یک زمین کشاورزی

وکیل کشاورزی تو این روزا در گوگل خیلی مورد سرچ قرار میگیره و کشاورزان به دنبال وکیلی هستند که بتوانند حق خود را باز پس بگیرند بخاطر دلایل کلاهبرداری یا حق خوری...درادامه این مطلب"وکیل پایه یک زمین کشاورزی" همراه موسسه حقوقی آسایش گستران باشید...

توصیه میشود این مطلب را با دقت تا انتها مطالعه نمائید.

سپاس از همراه گرم شما

وکیل زمین کشاورزی

تمام امور مربوط به این حوزه به دلیل پیچیدگی بسیار بالای خود، جز دعاوی بسیار مبهم و چالش برانگیز به حساب می آید، از طرفی وکلای تحصیل کرده در این حوزه بسیار اندک هستند و فقط اطلاعات اندگی در سابقه خویش دارند به همین دلیل توانایی طی کردن مسیر قانون این مسائل را به طور کامل ندارند و بی شک در ادامه راه دعاوی را واگذار میکنند.

شماره تماس وکیل زمین کشاورزی »»» 09124970000
ادامه مطلب...

:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
پنج شنبه 7 بهمن 1400

نکات حقوقی خرید ملک خارجی

خرید ملک در خارج از کشور.... خب برای این اقدام باید به نکات مهم حقوقی اون کشور آگاهی لازم را داشته باشین در ادامه این مطلب"نکات حقوقی خرید ملک خارجی" همراه ما باشید...

چنانچه علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری در این حوزه هستید پیشنهاد میشود با کارشناسان حقوقی موسسه آسایش گستران در تماس باشید.

نکات حقوقی خرید ملک خارجی

خرید ملک خارجی و نکات آن

یکی از دلایلی که باعث میشود ما حتما یک وکیل پایه یک دادگستری اخذ نمائیم توجه به نکات حقوقی خرید ملک خارجی است، از آنجایی که این نکات بسیار پیچیده هستند حتما یک وکیل متخصص را باید اخذ کنیم تا امور مربوط به خرید ملک را به درستی انجام دهد، از جمله مواردی که یک وکیل در آن نقش بسزایی دارد در ذیل آمده است:

1.یک وکیل ملکی یا مشاور حقوقی تمام اقدامات قانونی خرید ملک خارجی را از صفر تا صد میتوانند انجام دهند،

و تمام مسئولیت های قانونی آن بر دوش این عزیزان میباشد.

2.از آنجایی که کشورهای خارجی دارای قوانین خاص خود میباشند،

خرید ملک هم باید با این قوانین آشناییت داشت، که وکیل مورد نظر کاملا بر این موضوع اشراف داشته و به راحتی میتواند اقدامات لازم را لحاظ نماید.

3.خرید یک ملک ممکن است حتی در حوزه سودآوری اتفاق بی افتد، که این امر از هماهنگی های کوچک شروع شده و تا ثبت نهایی ملک ادامه میابد.

ادامه مطلب...


:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
سه شنبه 5 بهمن 1400

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

ایرانیان خارج از کشور چطور ارث به آنان میرسه؟ و چگونه میتوانن انحصار وراثت را بگیرن؟ در این مطلب"انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور" به این سوال پاسخ خواهیم داد... در ادامه همراه ما باشید...

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

انحصار وراثت ایرانیان خارج

بعد از فوت متوفی، اموال وی به صورت قانونی در بین وراث تایید شده توسط مراجع قضایی در بین ورثه تقسیم میگردد، به این عمل در اصطلاح انحصار وراثت گفته میشود.

با واژه انحصار وراثت آشنا شدید حال بهتر است با انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور آشنا شوید، این مفهوم برای زمانی است که متوفی در خارج از کشور فوت گردیده اما ورثه او در ایران هستند و یا اینکه متوفی در ایران فوت نموده و وراث او در خارج از کشور در حال زندگی هستند، این چارچوب قانونی را اصولا انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور می نامند.

حال برای اینکه تمام امور قانونی متوفی انجام دهیم، و یا انتقال مالکیت دارایی ها را به صورت قانونی به انجام برسانیم نیازمند دریافت گواهی انحصار وراثت هستیم.

نکته: خیلی از موسسات حقوقی ادعا میکنند میتوانند گواهی انحصار را دریافت کنند اما حرفی از بازه زمانی آن سخن به میان نمی آورند، موسسه حقوقی آسایش گستران این قول را به شما خواهد داد که در کمتر از 2 ماه آن هم بدون حضور شخص شما، این گواهی دریافت کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

ادامه مطلب...


:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وکیل 23
شنبه 2 بهمن 1400

وکیل برای شکایت از مشاور املاک

بعضی از مواقع پیش میاد مشاور املاک اونطور که باید مشاوره نداده و درمورد خانه چیزهایی را مطرح کرده که اصلا وجود نداره و باعث کلاهبرداری شده است. در ادامه این موضوع"وکیل برای شکایت از مشاور املاک" میپردازم همراه ماباشید....

شماره وکیل جهت شکایت از مشاور املاک »»» 09124920000

شکایت از مشاور املاک

وکیل برای شکایت از مشاور املاک

وکیل برای شکایت از مشاور املاک

از جمله اختلافاتی که در معاملات ملکی رخ میدهد، عدم هم خوانی توضیحات مشاور املاک با مستنداتش است به صورتی که در زمان واگذاری ملک به یک سری خصوصیات اشاره میکند اما بعد از تحویل و تنظیم قرارداد ممکن زیر حرف های خود زده و مسئولیت آنان را قبول نکند، این ها فقط قسمتی از اختلافات پیش آمده از سوی مشاور یا بنگاه املاک میباشد، به دلایل مختلف ممکن است مشتری از مشاور املاک شکایت کند، اگر شما از این دسته افراد هستید و قصد دارید شکایت خود را ثبت کنید باید در ابتدا با شماره 7334 تماس گرفته و سپس اتفاق پیش آمده را برای کارشناسه مربوطه توضیح دهید، بعد از طرح مشکل، کارشناسه مربوطه تلاش خود را میکند که به صورت تلفنی به مشاور املاک یا بنگاه املاک ارتباط برقرار کرده و خواستار رفع مشکل شما شوند.

نکته:سامانه 7334 برای ثبت مشکلات مردمی میباشد که در حال حاضر فقط برای ساکنان تهران فعال است.

حال با این وجود ممکن است برخی از مشاورین بازهم از انجام حل و فصل مشکل مشتری کوتاهی کنند و یا به اخطار کارشناس توجهی نکنند، به هر حال زمانی که این مشکل پیش آمد، مشاور املاک و مشتری به اتحادیه مراجعه کرده و مشکل خود را مطرح میکنند بعد از طرح اختلاف اتحادیه باز هم از مشاور املاک میخواهد که اختلاف را به طور دوستانه حل کند اما اگر باز هم به این موضوع بی توجهی کند، اتحادیه در بازه زمانی 20 روز بنگاه آنان را پلمپ میکند.

ادامه مطلیب...


:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.