وکیل دادگستری و مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 58
:: باردید دیروز : 9
:: بازدید هفته : 58
:: بازدید ماه : 822
:: بازدید سال : 2010
:: بازدید کلی : 11786
نویسنده : وکیل 23
یک شنبه 29 خرداد 1401

وکیل دادگستری و مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت

دریافت گواهی انحصار وراثت، مراحل مختلفی دارد که در ادامه مطلب «وکیل دادگستری برای انحصار وراثت» به بررسی آنها می‌پردازیم:

1- دریافت گواهی فوت

اولین مرحله انحصار وراثت، دریافت گواهی فوت است. هنگامی‌که یک فرد فوت می‌کند، ازلاعات مربوط به علت و زمان فوت او در سامانه جامع الکترونیکی ثبت احوال، ثبت می‌گردد. همچنین شناسنامه فرد باطل و گواهی فوت برای او صادر می‌شود.

در خصوص گواهی فوت توجه به نکات زیر مهم است:

الف) برای دریافت آن باید اداره ثبت احوال کشور مراجعه کنید؛

ب) به صورت کلی، گواهی به ورثه یا وکیل ایشان، مأموران نیروی انتظامی، مالک مکانی که متوفی در آن فوت نموده و همچنین کارکنان قبرستان تحویل داده می‌شود.

2- تکمیل فرم درخواست گواهی انحصار وراثت

در این مرحله، ورثه یا وکیل آنها باید به شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی مراجعه کنند و ضمن دریافت فرم درخواست گواهی انحصار وراثت، اقدام به تکمیل آن نمایند. در این فرم باید نام تمامی ورثه و نسبت آنها با متوفی قید گردد.

البته لازم به ذکر است که در این مرحله نیازی به حضور تمام ورثه نیست و مراجعه یک تن از آنها و یا وکیل ایشان کفایت می‌کند.

3- تأیید ورثه

در این مرحله وراث باید با مدارک زیر به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایند:

الف- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی تمام ورثه

ب- فرم تکمیل شده درخواست انحصار وراثت

ج- حضور دو شاهد که تمامی ورثه آنها را به اتفاق می‌شناسند. علت حضور این دو شاهد این است که شاهدان، وراث شخص متوفی را با دادن امضا به صورت قانونی تأیید نمایند. در این راستا، مسئول دفترخانه اسناد رسمی باید شهادت‌نامه‌ای برای ارائه به دادگاه تنظیم نماید.

ادامه مطلب...




:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.