وکیل شرق تهران و شناسنامه کودکان بی سرپرست

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 55
:: باردید دیروز : 9
:: بازدید هفته : 55
:: بازدید ماه : 819
:: بازدید سال : 2007
:: بازدید کلی : 11783
نویسنده : وکیل 23
پنج شنبه 15 اسفند 1398

وکیل پایه یک و بیان مواد قانونی حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست

به گفته وکیل پایه یک در سال 1392 برخی مواد قانونی در رابطه با حمایت از کودکان و نوجوانان بد سرپرست و بی سرپرست تهیه و تنظیم گردید و به تصویب رسید. در ادامه می خواهیم تا به بیان این مواد قانونی بپردازیم.

 

ماده 1

بر اساس این ماده قانونی سرپرستی فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست به دلیل تامین اقلام مادی و معنوی برای آن ها ، با استناد به اجازه و نظر مقام رهبری و بر اساس مواد قانونی می باشد.

 

ماده 2

به گفته وکیل پایه یک در ماده 2 این قوانین آمده است که سرپرستی و نگه داری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بر عهده سازمان بهزیستی می باشد. توجه داشته باشید که در این ماده قانونی به طور مشخص از واژه سازمان برای معرفی استفاده گردیده است.

 

ماده 22

در مواردی که به طور قطع مشخص گردید که کودک و یا نوجوان بدسرپرست و بی سرپرست ، سرپرستی جدید و مورد تایید دادگاه یافته است ، از سور مقام قضایی برای سازمان بهزیستی کشور و همچنین اداره ثبت احوال نامه ای ارسال می گردد تا برای کودک به سرپرستی قبول شده شناسنامه ای جدید صادر گردد و در آن نام و نام خانوادگی زوجی که وی را به عنوان فرزند خوانده خویش قبول کرده اند ثبت گردد.

همچنین بر اساس نامه ارسالی از سوی مقام قضایی ، اداره ثبت احوال مکلف است تا در شناسنامه زوجین و همچنین شناسنامه جدید کودک و یا نوجوان و در قسمت توضیحات شناسنامه قید نماید که وی به سرپرستی گرفته شده است و نام و نام خانوادگی زوج سرپرست در آن قسمت نوشته خواهد شد.

 

اگر در مورد موضوعات مختلف حقوقی سوالی دارید یا می خواهید روزانه با مطالب حقوقی آشنا شوید ، سایت آسایش گستران را در گوگل جستجو نمایید تا با مطالب حقوقی بیشتر آشنا شوید .

 

تبصره 1

بر اساس قانونی اداره ثبت احوال وظیفه دارد تا اطلاعات مربوط به نسبت و خانواده واقعی کودک را در آرشیو نگه دارد و از آن حفظ و حراست نماید.

 

تبصره 2

در صورتی که فرزند تحت تکلف و یا سرپرستی به سن 18 سال تمام برسد ، این حق قانونی را دارد تا با مراجعه به نزد اداره ثبت احوال درخواست صدور شناسنامه ای جدید را بدهد و در آن شناسنامه نام واقعی وی به همراه نام حقیقی والدین خود در صورت مشخص بودن را بدهد و در صورتی که نام والدین وی مشخص نباشد می تواند نام جدیدی برای خود در نظر بگیرد و درخواست صدور شناسنامه جدید به نام جدید خود را بدهد.

 وکیل شرق تهران و شناسنامه کودکان بی سرپرست

تبصره 27

در مواردی که زوجین سرپرست کودک بی سرپرست و بد سرپرست اقدام به فسخ حکم سرپرستی نماید ، تغییری در شناسنامه صادر شده در زمان گرفته شدن سرپرستی ایجاد نخواهد شد.

 

وکیل دادگستری و تشریح آیین نامه اجرایی ماده 22 این قانون

ماده 1

بر اساس این ماده برخی از اصطلاحات و کلمات استفاده شده در قانون حمایت از کودکان و فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست با معنای بیان شده در این قسمت استفاده گردیده است.

 

قانون:

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست که در سال 1392 مورد تصویب قرار گرفت.

 

سرپرست منحصر:

اشاره به دختر و یا زنانی دارد که بدون شوهر باشند و دارای حداقل 30 سال سن کامل باشند و بر اساس رای قطعی دادگاه این افراد حکم سرپرستی از فرزند بی سرپرست و بد سرپرست را دریافت کرده باشند و مشغول به سرپرستی باشند.

 

زوجین سرپرست:

به زوجین و یا افرادی اتلاق می شود که حکم قطعی سرپرستی و نگه داری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را از دادگاه دریافت کرده باشند و مشغول به نگهداری از این کودکان باشند.

 

اداره ثبت احوال:

منظور از این عبارت در واقع اداره ثبت احوال محل زندگی سرپرست کودک می باشد.

 

دادگاه:

منظور از آن دادگاه صادر کننده قرار رای یا حکم قطعی در رابطه با سرپرستی زوجین و یا فرد درخواست کننده برای سرپرستی می باشد.

 

برای پرسش سوالات حقوقی خود می توانید به سایت آسایش گستران مراجعه نمایید و سوالات خود را مطرح نمایید . همچنین برای گرفتن وقت مشاوره رایگان حضوری می توانید با شماره های زیر تماس حاصل بفرمایید .

شماره تماس:

  88401560 – 88403166 – 88403987- 021

09124970000  –  09124920000

ایمیل:

vekalat8@gmail.com

 



:: موضوعات مرتبط: دعاوی حقوقی , دعاوی خانواده , ,
:: برچسب‌ها: وکیل شرق تهران,وکیل پایه یک تهران,وکیل پایه یک دادگستری,وکیل دادگستری تهران,وکیل حقوقی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.